Ingen beredskap för denna typ av driftstörning tycktes finnas hos Halmstads stadsnät, menar skribenten.
Ingen beredskap för denna typ av driftstörning tycktes finnas hos Halmstads stadsnät, menar skribenten. Bild: Charles Krupa

Bristande kommunikation från Halmstads stadsnät

Att Halmstads stadsnät inte förstod behovet av kundernas informationsbehov är en gåta, menar skribenten.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

Halmstads stadsnät bidrar nu med ett nytt skolexempel inom ämnet kommunikation. Om hur man inte ska agera. Under ett helt dygn var man tysta. Ingen tydlig information till kunderna om vad som hänt och vad som pågår. Under tiden startar vi kunder om router, TV och stadsnätets tjänstefördelare. Inget fungerar. Vi ringer grannar. De har samma problem. Söker information. Men hittar inget. Bredbandsbolagets tjänster fungerar inte. Ovisshet.

Att Halmstads stadsnät inte förstod behovet av kundernas informationsbehov är en gåta. Och ingen beredskap för denna typ av driftstörning tycktes finnas.

Ett annat skolexempel, som ofta används, på dålig kommunikation från ett företag är då Estonia sjönk. Dagen efter gick ledningen ut med ett pressmeddelande om att skadorna kommer att täckas av försäkringar. Man var i första hand rädd om rederiets värdering. Man glömde att i stället tala om vad man gör för att hjälpa alla de människor som drabbats.

ANNONS

Mats

ANNONS