Skatteverket har långa köer vid vissa tillfällen, svarar skribenten.
Skatteverket har långa köer vid vissa tillfällen, svarar skribenten. Bild: Janerik Henriksson/TT

Skatteverkets utmaning att bemanna under semestertider

Vi jobbar för att alla ska kunna få svar från oss i rimlig tid året runt, men tyvärr har vi nu under sommaren vid vissa tider fortfarande alltför långa köer, berättar Tommy Nilsson, vikarierande avdelningschef.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

En insändare (31/7) ”Svårt att nå Skatteverket” uppmärksammar att det varit svårt att nå Skatteverket via telefon. Vi är mycket ledsna att vi vid vissa tillfällen har långa köer. Det är en utmaning att bemanna under sommarperioden när många av våra kunniga medarbetare har semester, men det är förstås ingen hjälp för den som behöver svar från oss. Ringer man under en tidpunkt när många andra försöker kontakta oss får man normalt erbjudande att bli uppringd, men tyvärr kan man ibland bli ombedd att ringa upp på nytt.

Kötiden varierar, både inom loppet av en dag och mellan olika vardagar. Vi får flest samtal i början av veckan och på förmiddagar, och vi försöker på bästa sätt planera för att möta efterfrågan vid rätt tidpunkt. Det är ändå oftast kortast kötid i samband med att vi öppnar klockan 08.00 och i slutet av veckan. Vi jobbar för att alla ska kunna få svar från oss i rimlig tid året runt, men tyvärr har vi nu under sommaren vid vissa tider fortfarande alltför långa köer.

ANNONS

Tommy Nilsson, vikarierande avdelningschef, Skatteverket

ANNONS