Halmstads stadsnät har mycket att lära angående kundservice, menar skribenten.
Halmstads stadsnät har mycket att lära angående kundservice, menar skribenten. Bild: Roger Larsson

Utebliven kundservice hos Halmstads stadsnät

Frågan om ersättning måste Halmstads stadsnät lösa själv utan att lämna över på sina kunder, anser skribenten.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

Halmstads stadsnät har mycket att lära angående kundservice. Läs gärna recensioner på nätet vad folk tycker.

Nu vid haveriet så hittade jag information om driftstörningar på Hallandspostens hemsida före deras egen. Jag kontaktade Halmstads stadsnät om eventuell ersättning. Jag fick svaret – om det blir mer än 48 timmars fel så kan det bli ersättning. Kundtjänsten visste inte hur mycket ersättning, men skulle kontrollera och återkomma, vilket de inte har gjort.

Nu läser jag att man skall själv ska kontakta sin leverantör, i mitt fall Telia. Varför skall jag göra det? Det är ju inte Telias fel, och det gäller ju även Telenor med flera. Detta måste Halmstads stadsnät lösa själv utan att lämna över på sina kunder!

ANNONS

Inge Fiber

ANNONS