Hallands AffärerHalmstadav Pierre CarlssonHamnen köper in 30 miljoners-kran: ”En jättestor investering”En ökad hantering av stål och plåt gör behovet av en ny kran: ”Är väldigt mycket pengar”.
Halmstadav Cecilia WelinStena Line får fortsätta köra för fort i hamnenInga klagomål under första året – länsstyrelsen säger ja till ny dispens.
Halmstadav Cecilia WelinKrav på sanering sätter stopp för planerat kontorKommunen såg inga hinder – men länsstyrelsen kräver sanering.
Halmstadav Michael LarssonIntressekonflikt mellan LBVA och Biltema när hamnen ska utvecklasAktörerna är ute efter samma tomtyta i Halmstads hamn.
Ledareav Kent NilssonKonsten att leda invånare genom en krisInte ens i situationer när VMA-larm ljuder och upprepade varningar förmedlas i radio och tv är medvetenheten tillräcklig hos invånarna.
Halmstadav Ida Röök SvalanderBussar sysslolösa efter förlorad upphandlingEtt 30-tal bussar står nu parkerade i Halmstads hamn.
Hallands Affärerav Jerry CarlssonGodstrafiken håller den nya färjelinjen flytande"Det förändrade bokningsläget slår hårt mot vår ekonomi."
Halmstadav Michael Larsson18 miljoner skjuts till färjeterminalen”Önskemål från Stena om att kunna ta in lite längre fartyg”
HP-läsarenNär ska man rensa upp i åarna?Är det flodmusslor eller laxtrappor man värnar om mer än hus, marker, industrier?
Hallands Affärerav Jerry CarlssonCoronaviruset kan slå hårt mot Hallands HamnarBrist på containrar kan påverka exporten.