Konsumentav Lena StrömbergDetta är öppet köp och bytesrätt – om butiken villExperten: Du har aldrig rätt att ångra dig, men reklamationer kan butikerna inte neka till.
Konsumentav Lena StrömbergHär är vanligaste frågorna och svaren om ångerrättenExperten: Dessa köp kan du inte ångra och då måste företagen ge ett års ångerfrist.
Konsumentav Rebecka AdinFem punkter: Så gör du när en butik går i konkursKonsumentrådgivaren förklarar hur du reklamerar dina köp.
Halmstadav Yvonne ButforsKonsumentrådgivaren: ”Tänk efter en extra gång”Skillnad på att handla på nätet och i butik. • Det behöver du tänka på just i år.
Konsumentav Lena StrömbergOlika pris på hyllkanten och i kassan – detta gällerExperten förklarar varför och vad som gäller om det blivit ”fel”.
Konsumentav Lena StrömbergVarning: Res inte utan reseförsäkringKonsumenternas försäkringsbyrå: ”Ambulansflyg hem kan kosta en miljon kronor.”
Konsumentav Lena StrömbergFlod av anmälningar mot reseföretagen Trots inställda resor – kunderna får inte tillbaka pengarna i tid.
Konsumentav Lena StrömbergFällorna i att dela prylar och tjänster med varandraSå försämras konsumentvillkoren när vi byter grejer med varandra.
Konsumentav Lena StrömbergSå köper du en begagnad mobil säkertExpertens tips till köp av begagnad mobil. Olika starkt konsumentskydd beroende på vem du köper av.
Konsumentav Gabriella MohoffKan ha rätt att avbeställa fiber utan kostnad enligt ARNFiberleveransen tog för lång tid och ARN gav kunden rätt att avboka utan kostnad.