Ledareav Naod HabtemichaelFörändra monopol som leder till högre byggkostnaderDet kommunala planmonopolet är illa anpassat till dagens behov och byggprocesser.
DebattMinistern bör ompröva inställningen till järnvägVi anser att infrastrukturministern bör sätta sig in i landets infrastruktur vad gäller järnvägar ordentligt, dess nuvarande brister men även dess stora möjligheter.
DebattMer än var tredje svensk upplever att vägarna är i dåligt skickDåliga vägar får konsekvenser. Var tredje svensk upplever att det försämrar trafiksäkerheten, skriver Tina Thorsell, samhällspolitisk chef och Anders Josephsson, näringspolitisk expert, båda från Transportföretagen.
DebattPotthålen i Halland – symtom på sjukdomMer än en tredjedel av de statliga vägarna är i dåligt eller mycket dåligt skick, det märks inte minst i Halland.
Ledareav Mattias KarlssonHalmstad har 137 miljoner skäl att jublaInfrastruktursatsningar i Halmstad som har betydelse för den nationella säkerheten bör givetvis ha extern finansiering till viss del.
Halmstadav Benjamin TroffRegeringen vill mer än dubblera stödet till flygplatsernaRegeringen vill dubblera bidragen till regionala flygplatser • Flygplatschefen: ”Väldigt positivt”
Ledareav Naod HabtemichaelBostadsministern borde ta intryck av expertisenSvenskarna dras med en hyresmarknadsmodell med anor från andra världskriget.
DebattOm hela Sverige ska leva måste vi satsa på vägarna i HallandRegeringen måste inse att majoriteten av Sverige inte bor i storstäder.
Sportav Carl Fredrik JohanssonVändningen: Loppen kan slippa dyra skyltkostnaderLokala arrangören: ”Första gången på länge som får vi ett positivt besked.”
Halmstadav Karin Bergh”Behöver snabba kommunikationer med Stockholm”Vd:n för Halmstad City Airport efter Brommabesked: ”Arlanda ett sämre alternativ”